martes, 15 de noviembre de 2022

PALERMO. Creatividade e pensamento crítico.



Creatividade e pensamento crítico aplicado na aula.

 PALERMO 5/11/2022-13/11/2022

Sobrevoando os Alpes

Escala en Milán.


PRIMEIROS DÍAS:

No curso participamos catro docentes, Ana de Boiro ( profesora de bioloxía), María  de Santiago, (profesora de galego,) Karina de Letonia, profesora de inglés e máis eu, Rebeca de Ourense, (profesora de Educación Plástica, Visual e Audiovisual).


Palermo foi a cidade de encontro, unha cidade da rexión de Sicilia , no sur de Italia, con moita historia, historia que descubrimos cada día grazas a Daria e a Anna, as nosas profesoras que nos ensinaron con moito entusiasmo a sua perspectiva da cidade ,Daria é siciliana, do sur da illa, concretamente de Agrigento e Anna, bielorrusa, leva 4 anos en Palermo . Dous polos opostos pero moi enriquecedores.
 
O primero día fixemos un tour para familiarizarnos ca cidade,  visitamos a Catedral de Palermo de forte estilo oriental debido principalmente ao seu patio interior cheo de palmeiras. A patrona de Palermo é Santa Rosalía, santa a que está adicada a catedral. En xullo de 2015, o conxunto «Palermo árabe-normando e as catedrais de Cefalú e Monreale» foi incluído na lista do patrimonio da Humanidade pola Unesco.Unha verdadeira marabilla. Palermo é unha cidade fascinante, chea de contrastes é unha xoia cuberta do po da historia, das desgrazas que reportaron os desastres naturais en forma de terremotos, e do lastre que provocaron a especulación inmobiliaria, a miseria e o paro ou os crimes da mafia. Ao final se obviamos estes apuntamentos que non explican a totalidade da realidade palermitana, atoparémonos cunha asombrosa cidade, repleta de pedras con historia, unha amálgama de retales que forman o gran quebracabezas  que é a cidade.

Qué traemos na nosa mochilas? Qué medos? Qué podemos aportar? Qué expectativas traemos?

Esta foi a primera tarefa que Anna  própuxonos para ter un punto de partida. Debuxamos a nosa mochila e comezamos a activar a nosa creatividade. 🧠 🖌 

Qué cualidades ten que ter o profesor ideal?

As tarjetas Dixit axudaron a por en imaxes os nosos dicursos, ferramenta moi util para as nosas clases. Todas imos a nacernos con elas. Qué ilustración mais bonitas! E que fácil é así ilustrar as cosas emocións.

O segundo día fixemos outra visita por Palermo, visitando outra parte da cidade e descubrindo o interior de lugares que deixáronnos ca boca aberta.


Porta Nuova, unha das entradas da cidade .


Montreale. Espectacular.


Catro Canti. Lugar de confluencia de varios distritos de Palermo onde puidemos comprobar a importancia que deixaron os españois na historia de Sicilia.

As actividades que Anna preparou para esta sesión estiveron repletas de relacións entre palabras, imaxes , preguntas. Canto aprendemos ese día! Ademais o ambiente entre nós foi magnífico o que permitiu aprender moito mais. Estou segura que todo esto levareino a aula.😀



 
Como podes unir eses oito puntos solamente utilizando catro liñas rectas, a solución foi clara, sae da túa zona de confort! Pensa fora da caixa! Qué magnífica metáfora.




O día rematou con un aperitivo. O aperitivo en Italia non é o mesmo que en España. " A apericena" como o seu nome indica é despois do traballo pola tarde e cunha bebida compartes típica comida italiana  Un momento magnífico para seguir pondo en común tantas experiencias. 😍 Gracias Daria por descubrirnos a marabillosa lingua que é o siciliano. 

Nas aforas da Cidade de Palermo está outra xoia que é a pequena vila de Montreale. Patrimonio da Humanidade deixounos sen palabras, sobre todo a subida en autobús, como conducen estos sicilianos!😅




Aprendemos varias novas metodoloxías onde aplicar esa fonte inagotable
 que é a creatividade. Neste momento estou explicando como o podería aplicar na miña materia. Creo que eles gustou o enfoque. 


Debuxando, escribindo, e sobre todo compartindo.











Estes crucigramas axudáronnos a repasar conceptos anteriores. Ferramentas mais lúdicas para aprender.



Para qué pode servir un clip? Nos fixemos unha colección de xoieria pero as posibilidades son infinitas.






Os seis sombreiros de pensamento. Actividade foi completa que fai adoptar un papel nun grupo para solventar un proxecto cooperativo. Sen dúbida esto será unha gran ferramenta para o alumnado.

Ana e María explicando como é o seu intituto de Boiro, qué cousas mais interesantes fan!💖



En Cefalú rematando un día inolvidable






As nosa gratitudes por tanto compartido.💝






























No hay comentarios:

Publicar un comentario

Matemáticas no último ano do Bacharelato

Tamén no último curso do Bacharelato, e inda que logo terán uns exames globais nacionais, aquí seguen a traballar moito co gran grupo. De fe...