viernes, 2 de diciembre de 2022

Empatía e Conflictos

Rompendo cos esquemas establecidos, empezamos este día sen un "wrap up", centrándonos, polo contrario, na idea do conflito e a creación dunha aula inclusiva.

Visualizamos un curto animado sobre o conflito para logo tentar crear nosa propia definición deste fenómeno. A isto seguiulle un pequeno "brainstorming" sobre se o conflito sempre era malo ou se podiamos atopar algún exemplo dunha situación na que o conflito podía servir de ponte á creación de algo mellor. 

Despois, miramos un último TED Talk sobre a beleza do conflito.


Seguindo co tema, dedicamos a mañá ao estudo da tipoloxía do conflito e á teoría dos cinco piares da intelixencia emocional do psicólogo Daniel Goleman, centrándonos na empatía. 


Para axudarnos a diferenciar mellor entre a verdadeira empatía e as moitas estratexias que se lle poden chegar a parecer pero que realmente non teñen nada que ver, vimos un pequeno vídeo explicativo da escritora Brené Brown e xogamos un xogo coa app Socrative (que nunca usara antes, pero que me resultou moi interesante) para aprender a recoñecer que estratexias adoitamos usar para afrontar os problemas no noso día a día e como se comparan coa empatía. 




Pasamos o resto da mañá co tema de como manexar os conflitos segundo a teoría dos psicólogos Kenneth Thomas e Ralph Kilmann (The Thomas-Kilmann Conflict Mode Instrument), que recoñece cinco estratexias básicas para lidar cun conflito, con cada estratexia servindo unha función específica nun contexto específica e ningunha sendo exclusivamente boa nin exclusivamente mala.




Como última actividade do día, dividímonos en pequenos equipos e tentamos usar o modelo Thomas-Kilmann para resolver exemplos de conflitos reais cos que nos atopabamos na aula, cambiando os detalles para ver como cada unha das cinco estratexias resolvería o conflito e decidindo, finalmente, cal sería as máis adecuada segundo cada resultado. Este exercicio resultou ser extremadamente provechoso. 

No hay comentarios:

Publicar un comentario

Matemáticas no último ano do Bacharelato

Tamén no último curso do Bacharelato, e inda que logo terán uns exames globais nacionais, aquí seguen a traballar moito co gran grupo. De fe...